Vistas de página en total

lunes, marzo 8

Mauritius Aira

Miracle of John Bosco

När min far dog (jag räknade 11 April 1949), mina äldre systrar tyckte det var bäst för min framtid skulle tas om praktikplats på Colegio Don Bosco de Sucre, eftersom varken vår mor bodde, så vi reste till Sucre och Potosi Det trädde snart kollegiet Augustinus lärde att "komma och gå alla blommor till vår mor Maria ... det är" aldrig glömma det.

I själva verket levererade hängivenhet till Guds moder, på något sätt min orphan hem. Sex långa år, den lyckligaste i mitt liv dela tak skulle tillbringa med barnen i Don Bosco, lära sig att bedja, psalmer, religiösa värden, läran om kyrkan tillsammans med en skräddare och glädje över Salesian liv.

Det var bara en mening hålla ryggen och han föddes med fötterna konvergerande. En fysisk deformitet, från fosterstadiet till min mor, som då hade ingen bot, åtminstone inte i Bolivia av fyrtiotalet, så du bör använda ortopediska skor och min förmåner har minskat något gymnastik, som låg kvar på all min entusiasm av barns lekar, promenader grupper och även spela fotboll med trasa bollar Vi har byggt in oss i skrädderi.

Väldigt ofta bär kaftan och kappa, lovprisar den "Piccolo prästerskapet" utbildning för att bistå vid religiösa ceremonier, är det faktum att så småningom började växa fram i mig en religiös kallelse. Han drömde en dag bli en Salesian präst och grundare kan ägna åt "kapellet Sunday" att lära ut katekesen. Jag insåg då att detta fysiska defekten inte kan utöva prästadömet, som uppkommit i mig en stark ansökan till Gud "Jag måste bli frisk till präst" och började tigga till Don Bosco att medla med Gud och vinna mirakel.

Nej tala om det goda i Don Bosco. Min åkallan var dagligen, långlivade, stirrade på alla timmar till ... att ha spenderat några år mest otroliga hände. Han gick genom en korridor på den amerikanska Clinic i april 1955, ligger i närheten av Obrajes i La Paz, efter att ha besökt en vän, när jag hörde en röst bakom mig: "Jag drivs på er ung en gång?" aldrig. Jag svarade. "Du ser jag en läkare och jag tycker att du bör drivas" Det var Dr Juan Gamarra gynekolog som återvänt hem efter en magisterexamen i Argentina. "Okej, du descálcese," anmärkte och manipulerade höger fot, ja, detta är i drift. Det finns ingen mer än minska Hälben och gips, med sin ungdom och sin livsglädje, är genomförbart. Fullt möjligt "lyssna bedövas, oförmögen att Don Bosco annan trodde att jag hade hört, kanske det skulle bota mig, "jag vill vara säker på, om du har tid, jag önskar vi besökte Dr Abelardo Ibanez Benavente, som bor här omkring väg in till centrum "Naturligtvis, svarade jag snabbt, entusiastisk Ja, han skulle gå där det behövdes. Gamarra Ibanez ledde mig var ben berömd kirurg, eftersom det i sin egenskap av hälsominister under Chacokriget hade rört driva flera hundra kanske flera tusen fall av skottskador och missbildningar.

Bekräftelsen av diagnosen har utvecklats av Dr Gamarra. "Gör vad som är nödvändigt och bättre om det kan tränga in i samma klinik, som är mycket väl beläget för den bekvämlighet av Dr Ibanez och min egen." Det är lätt att föreställa sig att mitt hjärta slog snabbt och min bön tacksamhet. "Fyll ditt arbete Don Bosco. Hjälp mig med resurser för kliniken och andra. " Du kommer inte tro, men kedjan underverk inte sluta.

Jag insåg att min bror, make till min syster Adela, var en tjänsteman vid helt nya nationella socialförsäkringssystem, så med min värd Mario Awad i vars hus jag bodde, tidigt nästa dag och klev de 14 läktare i en byggnad utan hiss, så länge lagret räcker till posten som Jorge Rene Zelaya som lyssnade i misstro mitt konto i mötet med läkare och förslaget skall drivas gratis. "Vad händer, sade han leende," är att du vill uppleva. De är inte säker på om de transaktioner, en i varje fot, kommer att ge goda resultat. Men om vad du trodde och du ser att det kan vara till din fördel, har jag inga invändningar. I'll do it "verkligen Jorge René gjort vissa frågor, några telefonsamtal och skrev jag en skrivelse till överinspektör för den amerikanska Clinical Obrajes, bemyndigande för internering och att institutionen skulle täcka de växande kostnaderna.

Totallt otroligt! Jag tänkte så fäst Företagsenheten som broder-Zelaya. Några dagar senare öppnade jag min klinik och fastställa avstämningsdag den första operationen utfördes framgångsrikt. Några veckor efter det att förfarandet upprepades med den andra foten. Flera månader senare, efter att ha använt en rullstol, kryckor, käpp och skor stärkas något jag kunde lämna kliniken promenerade med mina fötter rätas ut. Undret skedde!

I Bolivia har möjlighet att besöka urnan som innehåller rester av Saint John Bosco grundade Salesian ordning och för att fira 200-årsdagen av hans födelse, för första gången erbjuda vittnesbörd om en enastående nåd, absolut kontrollerbara, med namnen på några aktörer av dem, lyckligt liv, att jag hade gett Don Bosco som svar på bön och bad om en "ung Salesian djupt tacksam.

No hay comentarios: