Vistas de página en total

jueves, octubre 14


Okänd man skar sönder Maria Luisas ansikte

GÖTEBORG. Maria Luisas ansikte blev helt sönderskuret.
Utanför hennes arbetsplats i Sisjön blev hon utsatt för oprovocerat våld av en man som snabbt avvek från platsen.
I kvällens "Efterlyst" i TV3 berättar hon i hopp om att förövaren ska hittas.

- Mycket tyder på att mannen bara var ute för att skada henne. Hon blev inte av med någonting så det rör sig inte om ett rån utan det är en ren grov misshandel, säger Jan-Erik Lundberg på Göteborgspolisen.
En tid före misshandeln hade någon skickat en rad hotbrev till Maria Luisas arbetsplats.
- I mejlen gavs ett ultimatum att om jag inte avskedades före den 31 maj skulle något hända. Och jag blev överfallen den 2 juni.

Hörde steg bakom sig

Den kvällen lämnade tvåbarnsmamman Maria Luisa, 39 sin arbetsplats i Sisjön efter att ha jobbat över till strax före midnatt.
På väg till sin bil på parkeringen hörde hon kraftfulla steg bakom sig - sedan minns hon inget mer. Mannen började med att krossa en flaska mot hennes huvud.

Kommer synas hela livet

- Flaskan gick antagligen sönder och sedan har mannen använt flaskan när han skurit henne i ansiktet, säger Jan-Erik Lundberg.
Maria Luisa hittades av en kvinna som var ute och gick med sin hund.
- Hade hon inte hittat mig hade jag nog inte suttit här utan kvävts av mitt eget blod och mina uppstötningar.
Hon har fortfarande ärren kvar i ansiktet som kommer att synas under resten av hennes liv.
- Varje gång jag tittar mig själv i spegeln ser jag vad som hänt. Det enda som skulle kännas bra vore att han som gjorde det här inte kan göra det igen. Nu går han fri, medan det är jag som bär straffet, säger Maria Luisa i inslaget i TV3:s "Efterlyst".
Polisen har inga ledtrådar att gå efter, men har i alla fall ett signalement. Mannen ska vara mellan 22 och 34 år, mellanblond, mörka kläder och bar antagligen en ljus väska eller bärkasse.

"Famlar i blindo"

- Vi famlar i blindo. Och frågar oss varför det här hände överhuvudtaget, säger Jan-Erik Lundberg.

Fotnot: Om du vet något eller har sett något - ring "Efterlyst" i kväll där det sitter poliser som är insatta i ärendet mellan 21 och 23.
Telefon: 08 702 00 90.

Av Lasse Råde
lasse.rade@gt.s

No hay comentarios: