Vistas de página en total

miércoles, octubre 13


Maria Luisa var på väg mot bilen, den där kvällen hon aldrig glömmer. Hon hade jobbat över och såg fram emot att komma hem. Men plötsligt attackerades hon bakifrån med en flaska.

Maria Luisa från Göteborg - en tvåbarnsmor med många vänner och ett bra jobb. Natten den andra juni hade hon som många gånger förut jobbat över. Det var strax före midnatt när hon bestämde sig för att packa ihop och åka hem.
– Men plötsligt så hör jag väldigt kraftfulla steg bakom mig och förstod att mannen hade hunnit ikapp mig bakifrån. Och då... så vänder jag mig om för att försöka se vem det var, och det var det sista jag minns.

Polisen tror att gärningsmannen var ute efter just Maria Luisa.
– Det rör sig alltså inte om nåt rån eller stöld eller liknande, utan det är ren och skär grov misshandel det rör sig om, säger Jan-Erik Lundberg, vid polisen i Göteborg.

Mannen som överföll Maria Luisa har beskrivits som 22-34 år, mellanblond, ganska smal och smidig och klädd i mörka kläder. Han bar troligtvis en ljus bärkasse eller liten väska.

Hör Maria Luisa själv berätta om överfallet i kvällens Efterlyst.

No hay comentarios: