Vistas de página en total

sábado, octubre 15

Jag tror på Gud och hans Kyrka
Mauricio Aira



I skymningen i livet när allt var dekanteras och man kan se reflekteras i en spegel eftersom dess existens upptäcker värdet av tron ​​Upptäck försyn i varje skede kommer att ge sin egen, från den plats som valts av Guds plan för biologiska föräldrar gjorde skolan som de första bokstäverna i hans händer en rundtur i den breda och den smala samhällsskikt.
Jag tror på Gud eftersom jag fick nåd inför många, däribland kanske några familjemedlemmar som inte har styrkan att tro. Som vägrar att acceptera Guds vilja att manifestera i varje handling. Kallelse, val av partner är födelsen av barnen som en underbar verk succession inte uppfattas som en omges av många barnbarn och barnbarnsbarn i en familjemiljö som fortfarande är den största välsignelse.
Jag tror på Gud och hans kyrka trots alla prövningar och orättvisor och lidit missgärningar. Tester för att mäta djupet i tron ​​orättvisor som lämnar dig bedövat en, fängslande, utfrysning och sedan tillståndet för barnen, varför Herre, varför det måste vara attackerade en av mina mycket kära döttrar en brottsling som var på väg att ta sitt liv, men sedan ditt Providence skickade en "skyddsängel" som bistått honom som den barmhärtige samariten kallas ambulansen och polisen och hade gått först när offret hittades i goda händer av läkare och sjuksköterskor att genomföra insatser och intensivvård. Så från att brottslig handling att återvinna det liv som vår smärta var inte så intensiv och djup.
Den onda alltifrån ta bort dina grundläggande rättigheter, frihet, arbets-, varu att man måste möta de behov bekvämt. Den onda tar mina föräldrar utan logik dock tillåta återuppbyggnaden av familjens historia 70 år senare och återvinna skrot av skrot genealogiska minne. Efterlevnad tillkännagavs av Jeremia 20,70, "besök dig och uppfylla löftet att föra dem tillbaka till moderlandet" och proklamationen av Juan XXIII "Envar har rätt till fri rörlighet och bosättning inom den politiska gemenskapen vilket är en medborgare. Vår Herre i sin barndom var också en flykting tvingas fly det hat som hade släppt lös och den förföljelse som hade ålagt tyrannen Herodes Jesus och hans familj måste lämna Judéen och ta sin tillflykt i ett främmande land tills tyrannen var död. Mannen ska förnekas den grundläggande rätten att leva och andas i det land där han föddes, där mest omhuldade bevarar minnen från barndomen, gravar av hans förfäder, den kultur som ger andliga identitet, traditioner ger livsglädje och alla mänskliga relationer som understödja och skydda. Johannes Paulus II. 1982/01/31 Rom.
Kedja av lidande och umbäranden att bara tro hjälper dig att glömma, förlåta, att spåra och följa vägen av godhet och mänsklig konstruktion. Jag tror på Gud för att jag har förmågan och sättet vi kommunicerar. Finns inte i skrymslen minne bara för sig själv höjdpunkterna vittnet som fortsätter varje dag. Jag tror på Gud för att jag kan sjunga dess lov välsigna det teckensnitt som gav mig deras vänskap för alltid välsigna de präster som med engagemang, glädje och visdom lärde mig katekesen, jag administrerade sakramenten, inspirerade kristna i mig stolthet att tillhöra denna privilegierade flockas för att se i alla dess Guds försyn fungerar som ett barn, tonåring, vuxen, far och farfar. Här och där på varje plats där jag kunde hålla prästerskapet på torsdag, fredag ​​av passionen och söndagen i den uppståndne bekräftar oss i tron ​​jag tror på hans gudomliga förebud kyrka uthärdar genom århundradena, levande mirakel av Providence som följer den kristna från dopet till extrema smörjelse.
Jag tror på Gud för att jag kan säga tack till mina föräldrar, mina lärare, mina vänner, men mina fiender bara i fall jag har dem. Det är den djupaste och innerlig tacksamhet att vara inspirerade av nådens liv som tron ​​allena kan skänka. Tack för tron. ​​Tack för gåvan att tro på Gud. 

No hay comentarios: