Vistas de página en total

miércoles, agosto 27

"Vi de smutsiga" undertecknad av journalisten Humberto Vacaflor, som uppmanar presidenten Morales drog gärningsmännen. "Då måste vi mäta och det är viktigt att medierna blivit en egen bedömning, en självkritik". "När det gäller största möjliga självkritik, i de mest ansvariga möjligt, men var arga på mig direkt, vi ser på TV exempelvis Unitel, och detta är inte vad jag säger, vad många journalister säga. (Tillbaka till artikel av Humberto) Tja, president Evo Morales har hänvisat till mitt yrke som av journalister. Han sade att journalister är smutsig. Jag, som tog 50 år på jobbet skulle jag contestarle.He varit ordförande i journalistförbundet i La Paz två gånger och första ordförande för den nationella journalistförbund. Jag har också varit generalsekreterare i National Federation of Press, 1971.En inget av dessa fall har jag tolererat eller undanhållit inte heller acceptera att ingen av mina medlemmar mördar någon, vilket skedde i kontrast med presidenten när den skyddade sina odlare Andrade mördade män. Inga ledare för journalister har belönat dem som begår ett brott, vilket talmannen gjorde med de ansvariga för mordet. Vi, journalister smutsiga, vi är inte narkotikalangare, som en förändring vad är president Evo Morales. Den nuvarande presidenten skickar koka pasta till sin kollega Hugo Chávez, som sade den 6 januari i år i ett tal. Han sade att förbrukar koka pasta som ger Evo Morales varje dag. Skicka till utländska droger är att göra narkotikahandel. Och som har narkotikahandel är en drog gärningsmännen. Vi, journalister smutsiga, vi är inte narcotraficantes.Nosotros dock den smutsiga journalister, vi har inte frågat de väpnade styrkorna som använder sina officiella terroristerna att attackera som kommunikationsmedel. Istället har han gjorde det till så att två av de arméofficerare som ansvarar för deras säkerhet kommer att döda bolivianer i Yacuiba den 21 juni. Den tidigare ordföranden som används till väpnade styrkor till attack media och påverkar demokratin var Luis Garcia Meza, fd presidenten anklagas för att vara en drog gärningsmännen. Vi, journalister smutsiga, vi har inte gjort några kommentarer om de tvivel som människor har om söner av ordföranden, som lämpar sig för att visas endast när det finns en proselytizing kampanj som vill visa att Morales gillar kvinnor. Ingen har gjort några synpunkter på allt som sägs om hans vice VD också afeminado. Vi, journalister smutsiga, inte spekulera med våra fattigdom, våra ödmjuka ursprung. Har inte vi utnyttja detta som en ven eller be att vi respekterar eftersom vi var fattiga. Ordförande dock spekulationer och ut för sina döda bröder. Fattigdomen har också dödats bröder av journalister, men ingen som använder data såsom etniska utpressning. Vi stöder inte en armé pobretólogos att i motsats, stöder Presidente.Nosotros, smutsiga journalister, vi står inför under alla omständigheter. Låt oss inte dölja när problemen få ett utbrott, som ordföranden Morales. Aldrig var en dag av protester alteños, av rädsla. Inte närmade Huanuni gruvdrift distrikt där det brann i violencia.Cuando inte längre ladino inom politiken, när de äntligen ge ansikte mot landets problem, men allvar, och inte bara som en kampanj, jag kanske kan dra vissa smutsiga bolivianer. För min del som journalist, säger jag till Evo Morales att tvätta händerna innan talar till journalister .* Humberto Vacaflor G.es journalist.

No hay comentarios: